چیدمانی برای اتاق های مختلف
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

چیدمانی برای اتاق های مختلف

چیدمانی
برای اتاق های مختلف
هر کودکی نگاه کردن به عکس های سایر کودکان را دوست دارد، پس چرا از عکس های کودکی خود، همسر یا سایر فرزندانتان استفاده نکنید؟
 

معمولاً در انتخاب دکوراسیون خانه با دقت عمل نمی کنیم و بیشتر پیرو مد هستیم تا کاربرد اتاق موردنظر. معماران می دانند که شکل و فرم هر اتاق تابع کاربرد آن است، ولی در بسیاری از موارد این نکته در دکوراسیون منزل نادیده گرفته می شود.

1 -
اتاق خانوادگی
همه ما تجربه ورود مهمان های ناخوانده را داریم. ممکن است موقع ورود مهمان مشغول مطالعه، بافتن، خیاطی و ... باشیم و طبیعتاً دور و برمان شلوغ باشد. همیشه وسائلی مانند جعبه هایی که در داخل یک کمد یا قفسه قرار می گیرند، میزی که چندین کشو دارد و ... در دسترس داشته باشید تا وسائل را به سرعت داخل آنها بگذارید. اما فراموش نکنید بعد از خروج مهمان ها دوباره این فضاها را خالی کنید.

2 -
اتاق نشیمن
بسیاری از ما از اتاق نشیمن به عنوان اتاق پذیرایی هم استفاده می کنیم، و به همین دلیل ظاهر این اتاق برای ما حائز اهمیت است. اجسام قدیمی که به شما به ارث رسیده اند، یک میز کوچک مرمر، قاب عکس های سنتی، و بسیاری از اجسام دیگر می توانند به شما کمک کنند تا اتاقتان را مثل یک موزه تزئین کنید. با این کار هم سلیقه شخصی خود را به اتاقتان اضافه می کنید، و هم تاریخچه خانوادگیتان را نشان می دهید.

3 -
اتاق غذاخوری
وقتی ظرف های غذا روی میز ناهار خوری نباشند، این میز در واقع فضایی خالی و بدون استفاده خواهد بود. برای پر کردن این فضا از نور یا رنگ استفاده کنید. اگر توان مالیتان اجازه می دهد، در بالای میز یک لوستر بزرگ آویزان کنید. یک مجسمه دیواری یا تابلوی بزرگ نیز می توانند گزینه های دیگری باشند. همین طور می توانید یک وسیله تزئینی بزرگ روی میز بگذارید. به هر حال هدف این است که میز ناهارخوری در مواقع غیر از صرف غذا خالی و ساده به نظر نرسد.

4 -
اتاق خواب
در هر سنی که باشیم، هنگام خواب به بچگی خود باز می گردیم و در اتاق خواب خود به دنبال آرامش و سکوت هستیم. هنگام خرید فرض کنید که برای یک کودک تشک، ملحفه و بالش می خرید. هر چقدر تخت و تشک شما نرم تر و راحت تر باشد، خوابی عمیق تر و راحت تر خواهید داشت. در اتاق خواب خود از رنگ های آرام بخش استفاده کنید و رنگ های قرمز و مشکی را برای دفتر کار خود نگه دارید.

5 -
دستشویی و حمام
بعداز ظهرها وقتی می خواهیم با گرفتن یک دوش آب گرم خستگی روز را از تن مان خارج کنیم، نور زیاد چراغ ها آزار دهنده خواهد بود. بهتر است چراغهای حمام نوری ملایم تولید کنند، حتی می توانید چراغ ها را خاموش کنید و شمعی را در نقطه ای مناسب از حمام قرار دهید. با این کار آرامش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

6 -
اتاق کار
اگرچه قرار دادن عکس های خانوادگی در اتاق کار امری معمول است ولی شما می توانید با قرار دادن چیزهایی مثل یک سوغاتی خاص، یک کلکسیون خاص یا نقاشی فرزندتان به مشتری ها و مراجعه کنندگان اعلام کنید که "بله، من یک زندگی شخصی هم دارم!"

7 -
اتاق مهمان
هتل ها معمولاً دکورهایی با حال و هوای محلی و سنتی انتخاب نمی کنند چون مهمان های زیادی از قسمت های مختلف کشور با فرهنگ های متفاوت به آن جا وارد می شوند. ولی وقتی مهمانی وارد خانه شما می شود، طرز چیدمان منزل شما نماینده سلیقه شخصی و خانوادگی شما خواهد بود. می توانید از کارت پستال ها یا عکس هایی مورد علاقه تان، گل های باغچه منزلتان، هنر های دستیتان و سایر چیزهایی استفاده کنید که اتاق شما را خاص و متمایز می کند.

8 -
اتاق خواب کودک
هر کودکی نگاه کردن به عکس های سایر کودکان را دوست دارد، پس چرا از عکس های کودکی خود، همسر یا سایر فرزندانتان استفاده نکنید؟ همه عکس ها را به صورت سیاه و سفید در بیاورید و اندازه آنها را به گونه ای تغییر بدهید که همه سرها مشابه به نظر برسند. این کار علاوه بر اینکه نوعی هماهنگی به وجود می آورد، بلکه توجه کسانی را که به اتاق کودکتان وارد می شوند جلب خواهد کرد.

9 -
هال
به نظر می رسد که غریزه انسان ایجاب می کند که وقتی خسته وارد خانه می شود وسائل خود را به گوشه ای پرتاب کند و در عرض چند ثانیه همه چیز را به هم ریخته و نامنظم کند. شما در مقابل این غریزه انسانی مقاومت کنید. فضایی را که معمولاً کلید یا بسته های پستی را به آن پرتاب می کنید با یک گلدان یا اجسام تزئینی دیگر پر کنید. در این گلدان گل هایی متناسب با فصلی که در آن هستید قرار دهید.

10 -
گلخانه
طبیعت وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد و فضای بیرون از خانه همیشه زیبایی طبیعی خود را دارد. بسیاری از ما دوست داریم عناصر زیبایی شناختی طبیعت را به خانه ما بیاوریم. اولین و ساده ترین راه استفاده از گل و گیاه است. اما می توانیم یک گام فراتر برویم و از ظرف های سفالی زیبا نیز استفاده کنیم. این ظرف ها از جنس خاک هستند و علاوه بر جلوه طبیعی خود، به خانه تان رنگ وبوی سنتی می دهند.


با چیدمانی رنگی استرس تان را کاهش دهید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

با چیدمانی رنگی استرس تان را کاهش دهید

با چیدمانی رنگی استرس تان را کاهش دهید
سفید ، پاك كننده و تصفیه كننده است. هنگام استفاده در دكور خانه ، سفید یك ظاهر تازه و تمیز به دست می دهد و واقعا یك اتاق را باز می كند.
 

رنگ بر شیوه ای كه احساس می كنیم اثر می گذارد. آن می تواند روی حالت های ما به صورت مثبت یا منفی اثر بگذارد.
آیا شما از پوشیدن رنگهای مشخصی یا بودن در اتاقی كه از رنگهای خاصی پر شده است ، احساس ناراحتی می كنید؟ آیا رنگهای دیگری هستند كه شما را آرام می كنند؟ رنگهایی كه ما می پوشیم و اطرافمان قرار می دهیم ، حالت درونی مان را منعكس می كنند.

یاد بگیرید چطور با استفاده از رنگ ، استرس را كاهش دهید و یك حالت مثبت درونی ایجاد كنید.

دستورالعمل ها :

1 - خودتان را با رنگ صورتی محاصره كنید
صورتی رنگ
آسودگی خاطر است. باریكه های كوچكی از صورتی را در اطراف خانه برای ایجاد یك جو آرام ، اضافه كنید. شما می توانید از صورتی در دستشویی و حمام ، اتاق خواب یا باقی فضاها استفاده كنید. یك گرمكن صورتی یا الحاقات دیگر بپوشید تا انرژی تان را متعادل كند و آرامش درونی تان را افزایش دهد.

2 -
رنگ زرد را به زندگی تان اضافه كنید
 اگر احساس افسردگی و ضعف می كنید زرد ، یك رنگ عالی برای بالا بردن روحیه تان و كاهش استرس است.

3 -
رنگ آبی را برای یك محیط آرام و یك خواب خوب شبانه ، انتخاب كنید
آبی ، یك رنگ بسیار آرام كننده است. آبی ، آسودگی خاطر و بهبودی را افزایش می دهد. اگر از بی خوابی رنج می برید ، خودتان را با اضافه كردن چندین مورد آبی به دكور اتاق خواب تان ، بخوابانید. رختخوابتان را در سایه هایی از آبی قرار دهید و لباس خواب آبی بپوشید. رنگ آبی همچنین یك رنگ خوب برای پوشیدن هنگام صحبت در جمع است چون ارتباط خوب را ارتقاء می دهد.

4 -
كمی رنگ سبز به محیط و جالباسی تان اضافه كنید
 سبز ، یك رنگ بسیار آرامش دهنده است. سبز ، هماهنگی را افزایش و نگرانی را تسكین می دهد. خانه تان را با الحاقات سبز رنگ مثل گیاهان خانگی ، آراسته كنید. اگر احساس خستگی می كنید، یك چیز سبز رنگ و حیات بخش بپوشید.

5 -
كمی بنفش در زندگی تان قرار دهید
 بنفش، رنگ
هوشمندی ، آرامش و قوت است. آن را برای آرامش درونی بپوشید. از آن برای ارتقاء محیط آرام درون خانه تان استفاده كنید.

6 -
رنگ سفید كلاسیك را برای یك ظاهر و احساس تمیز ، انتخاب كنید
 سفید ، پاك كننده و تصفیه كننده است. هنگام استفاده در دكور خانه ، سفید یك ظاهر تازه و تمیز به دست می دهد و واقعا یك اتاق را باز می كند. عمده جالباسی تان را سفید كنید. پوشیدن سفید كمك می كند تا ذهنتان را پاك كنید و روحتان را خالص كنید. یكی از مهمترین چیزها در مورد استفاده از رنگ سفید در خانه یا جالباسی این است كه به همه چیز می آید. حتما لباس ها و دكور سفیدتان را تمیز نگه دارید چون سفیدی كه گرفته و چرك به نظر برسد همان تاثیر را در احساساتتان خواهد داشت.
 


کوراسیون سیاه و سفید را اینگونه بچینید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

کوراسیون سیاه و سفید را اینگونه بچینید

دکوراسیون سیاه و سفید را اینگونه بچینید
با این چیدمان دکوراسیونی زیبا و سیاه و سفید داشته باشید

در این مقاله به شما دکوراسیون شیک سیاه و سفید یک خانه در سوئد را نشان می دهیم. این خانه متعلق به شخصی به نام آنالینا می باشد او برای طراحی دکوراسیون خانه اش در جاهای مختلف از تصاویر گرافیکی کمک گرفته است و همین موضوع آرامش و گرمی خاصی را به آن بخشیده است.



 


 



 



 



 



 



 



 



 



 





چیدمان تابستانی اتاق خواب
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

چیدمان تابستانی اتاق خواب

چیدمان
تابستانی اتاق خواب
دریك اتاق خواب نباید هیچ چیز نامطلوب و نگران كننده ای وجود داشته باشد حتی اگر از مدرن ترین سبك دكوراسیونی برای چیدمان اتاق خواب استفاده كنید.
 
 
  
تابستان فصل آرامش و استراحت است و  زمان مناسبی است برای اینكه بتوانید نفسی عمیق و راحت بكشید و استرس ها و اضطراب ها را از خود دور كنید.

اولین قدم برای رسیدن به آرامش در خانه در فصل تابستان این است كه اتاق خواب خود را به محیطی آرام و دنج برای خوابیدن و استراحت كردن تبدیل كنید. دریك اتاق خواب نباید هیچ چیز نامطلوب و نگران كننده ای وجود داشته باشد حتی اگر از مدرن ترین سبك دكوراسیونی برای چیدمان اتاق خواب استفاده كنید. 
 
از این رو می توان گفت مهم ترین ویژگی یك اتاق خواب ایده آل این است كه همه چیز در آن منجر به این شود كه شما بتوانید استراحتی كامل و خوشایند در آن داشته باشید. البته این امر تنها به خواب شب مربوط نمی شود و نه تنها اتاق خواب شما باید به نحوی باشد كه بتوانید خوابی آرام و راحت در آن داشته باشید بلكه باید به نحوی باشد كه در آن بتوانید با آرامش به مطالعه یا انجام كارهای شخصیتان بپرازید و از بیدار بودنتان نیز لذت ببرید.
 
وجود پنجره های بزرگ و بدون پرده ممكن است بسیار زیبا باشد و ممكن است شما نیز تمایل داشته باشد در اتاق خواب خود هیچ پنجره ای را در نظر نگیرید و از منظره بیرون استفاده كنید البته این حالت تنها زمانی ممكن است كه حریم داخلی اتاق خواب از بیرون دید نداشته باشد و محفوظ باشد. بزرگ ترین مشكل این نوع دكوراسیون روشن شدن بیش از حد اتاق است كه نمی گذارد خوابی راحت و كامل خصوصا هنگام صبح داشته باشید. 
توصیه ما این است كه اگر برای پنجره های اتاق خواب خود در دكوراسیون تابستانی پرده ای در نظر نمی گیرید در عوض پرده ای زیبا را دور تا دور تخت خواب خود بیاویزید و با این هم كار فضای خواب خود را از نور زیاد محفوظ می دارید و هم جلوه ای رویایی و زیبا به دكوراسیون اتاق خواب خود می بخشید. دكوراسیون این چنینی تخت خواب در دكوراسیون اتاق خواب می تواند اتاق خواب خانه های لوكس و شیك جزایر كارائیب را تداعی كند.

نكته مهم دیگر وجود میز پاتختی در دو طرف تخت خواب است. در این صورت هر یك از زوجین در سمت خود به راحتی به نور مناسب برای مطالعه و هم چنین به ساعت زنگ دار و دیگر لوازم مورد نیاز به راحتی دسترسی خواهند.
حال و هوای اتاق خواب باید آرامش بخش و تسكین دهنده باشد. مبلمان و وسایل سنتی و قدیمی می تواند احساسی آرام و تسكین دهنده را در فضا ایجاد كنید بنابراین استفاده از چنین وسایلی در اتاق خواب توصیه می شود اما مشكلی كه در این زمینه مطرح است این است كه ممكن است برایتان كسل كننده و خسته كننده باشد كه برای حل این مشكل باید این نوع وسایل و عناصر قدیمی و سنتی را به روش های مدرن در اتاق خواب خود قرار دهید.
در پایان ، باید نگاهی به هارمونی و هماهنگی موجود در اتاق كنید: در جلوه كلی دكوراسیون اتاق خواب، تمام وسایل و عناصر باید در كنار هم به خوبی بنشینند و هیچ عنصری نباید اضافه به نظر آید.
وجود هارمونی و هماهنگی بین رنگ های ملایم تابستانی نیز در اتاق خواب بسیار مهم است برای مثال می توانید برای دكوراسیون تخت خواب از یك ست رو تختی به رنگ سفید یا رنگی بسیار روشن استفاده كنید و برای دیوارها از رنگی نزدیك به رنگ چای استفاده كنید. قالیچه و كفپوش اتاق باید همواره تیره ترین طیف رنگی موجود در دكوراسیون را به خود اختصاص دهد.

هم چنین در شکل وجود بالش ها و كوسن های خرمایی مایل به قرمز در عین حال كه به دكوراسیون عمق و غنای بیشتری می دهد سبب می شود دكوراسیون از سرد و بی روح شدن فضا جلوگیری شود.

 


برای دفتر کار خود رنگی مناسب انتخاب کنید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

برای دفتر کار خود رنگی مناسب انتخاب کنید

برای دفتر کار خود رنگی مناسب انتخاب کنید
اگر می‌خواهید انرژی و اشتیاق ایجاد کنید، رنگ‌های گرم قرمز تا سبز را از چرخه رنگ که شامل قرمز، نارنجی، زرد و سبز هستند، انتخاب کنید.
 
 

انتخاب رنگ دفتر کار کاملا به خصوصیات و روحیات شما بستگی دارد تا احساس رضایت کرده، کارایی بهتری داشته باشید.

بررسی ویژگی‌های خاص و برنامه‌ریزی در رسیدن به نتیجه مورد نظر، مرحله انتخاب رنگ را آسان‌تر می‌کند. قبل از انتخاب رنگ، در نظر گرفتن عوامل مختلف دارای اهمیت است. با انتخاب صحیح، فضای مورد نظر را
کوچک‌تر، بزرگ‌تر، گرم‌تر یا سردتر نشان دهید. 

قبل از هر چیز :

1 - 
اندازه دفتر کار را در نظر بگیرید
 اگر می‌خواهید اتاق
بزرگ‌تر به نظر برسد، از سفید، کرم و رنگ‌های روشن استفاده کنید. سقف سفید نیز اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اگر فضا خیلی بزرگ و سرد است، رنگ‌های تیره آن را گرم‌تر نشان می‌دهند.

2 -  به احساس درونی خود توجه کنید
 اگر می‌خواهید
انرژی و اشتیاق ایجاد کنید، رنگ‌های گرم قرمز تا سبز را از چرخه رنگ که شامل قرمز، نارنجی، زرد و سبز هستند، انتخاب کنید. اگر احساس آرامش را ترجیح می‌دهید، رنگ‌های سرد از آبی تا بنفش را انتخاب نمایید. 

3 - به مقدار نور دفتر کار توجه کنید
 رنگ‌های روشن در جایی که نور طبیعی خیلی زیاد است، بیش از حد خیره‌ کننده خواهد بود.

4 - به رنگ سایر قسمت‌ها دقت کنید
باید رنگ سایر قسمت ها با طرح کلی خانه، از سایر اتاق‌ها گرفته تا پوشش کف و غیره
هماهنگ و مناسب باشد. اگر دفتر یا اتاق کار شما در گوشه‌ای از منزل است، از زوایای مختلف و اتاق‌های مختلف به آن نگاه کنید.

5 - امتحان کنید با استفاده از یک تخته‌چوب و چند قوطی کوچک نمونه رنگ‌، رنگ‌ها را روی تخته امتحان کنید تا تصمیم‌گیری نهایی برایتان راحت‌تر شود. 

6 - دقت کنید 
به نمونه رنگ‌های کار شده بر روی تخته بعد از خشک شدن در ساعت‌های مختلف و با
نورهای مختلف خوب نگاه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

7 - ترکیب بندی مناسب نمونه رنگ‌شده را کنار مبلمان، پرده و سایر وسایل قرار دهید و ببینید آیا ترکیب آن‌ها نظر شما را به خود جلب می‌کند؟ 

8 - رنگ های خاصاگر از رنگ‌های خاص بر روی دیوار خوشتان نمی‌آید، بژ، توسی و سفید را انتخاب کنید در عوض وسایل و مبلمان را رنگی بخرید.


با انواع رنگ صورتی در دکوراسیون آشنا شوید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

با انواع رنگ صورتی در دکوراسیون آشنا شوید

با انواع رنگ صورتی در دکوراسیون آشنا شوید
طراح دكوراسیون با پهن كردن این رومیزی صورتی طرحدار بر روی میز قرار گرفته در حیاط سنگفرش این خانه ویلایی ، در جهت سازگاری با دكور داخلی خانه ، حال و هوای حیاط را با طروات و فرح بخش کرده است .
 

 گستره طیف رنگ صورتی  بسیار گسترده است و می تواند رنگ رژگونه شما یا رنگ آدامس بادكنكی مورد علاقه تان باشد . تصاویری كه در زیر می بینید به شما ثابت می كند كه صورتی رنگی شاد و پر جلوه و زیباست كه مختص روز والنتاین نیست . 

1 - صورتی دخترانه  
در عكس زیر می بینید كه در طراحی دكوراسیون اتاق یك دختر بچه یك تابلوی نقاشی صورتی بر روی دیوار كه با كاغذ دیواری گلدار پوشیده شده است آویزان است . 

  


2 -
صورتی رمانتیك
 طراح این اتاق خواب درطراحی دكوراسیون از یك تزیین سفید و صورتی استفاده كرده است . در جهت توضیح بیشتر درباره كارش می گوید :  كارم را با پارچه رویه حباب آباژور كه یك صورتی صدفی ملایم و طرحهای سفید می باشد شروع كردم .

  
 

3 -
 میز غذاخوری صورتی 
 طراح دكوراسیون با پهن كردن این رومیزی صورتی طرحدار بر روی میز قرار گرفته در حیاط سنگفرش این خانه ویلایی ، در جهت سازگاری با دكور داخلی خانه ، حال و هوای حیاط را  با طروات و فرح بخش کرده است . 

 


4 -
آشپزخانه كوچك صورتی رنگ 
ستاره این آشپزخانه یخچال صورتی رنگ مارك Smeg  می باشد . دیگر وسایلی كه جلب نظر می كند پرده های صورتی رنگ و اثر هنری آویزان شده می باشد . 

 


5  -
خلوتگاهی به رنگ صورتی ملایم 
ماری  و استیو نیگرن  Marie & Steve Nygren   – بنانگذاران روستای سرنبی  Serenbe  برای طراحی دكور خانه روستایی اما با سلیقه خود با طراحی مشورت كردند و از او خواستند كه طراحی دكور اتاق خواب به رنگ صورتی ملایم باشد. 
 
 


6 -
زنگار و پوشش صورتی 
طراح در طراحی دكوراسیون این اتاق  از پوشش صورتی و زنگاری آنتیك  بهره جسته است . دیوارهای صورتی روشن  این اتاق سلطنتی درخشش رمانتیكی به فضای اتاق  بخشیده است. 

  


7 -
روتختی صورتی كم رنگ 
طراح، پارچه مورد علاقه اش كه پارچه ای سفید و صورتی تیره  قرن هجده می باشد را به عنوان رو تختی استفاده كرده است . 

 


8 -
صورتی آرام بخش 
طراحان داخلی دكوراسیون این اتاق با نوع طراحی خود حال و هوایی آرام بخش را در این خانه ساحلی ایجاد كرده اند . دیوارهای چوبی این اتاق نشیمن آبی و صورتی احساس بودن در ساحل را تداعی می كند .  یكی از طراحان  می گوید همه پارچه های مورد استفاده در دكور را از رنگهای ملایم و ساده مثل سفید ، خاكستری ، آبی و كمی صورتی روشن انتخاب كرده ایم  .  

 


9 -
نمایش صورتی رنگ 
تنها فضای این خانه تئاتر گونه كه در آن از رنگ ملایم استفاده شده است اتاق خواب دختر بچه خانه می باشد . طراح دكور برای رنگ آهنگ اتاق ، رنگ سبز تند را استفاده كرده است كه در جهت هماهنگی با دیگر قسمتهای خانه اشاره ای به فضاهای تئاتری باشد .   




اصولی برای قلب خانه شما
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اصولی برای قلب خانه شما

اصولی برای
قلب خانه شما
از کابینت هایی با درهای آینه ای در آشپزخانه استفاده کنید زیرا این کار سبب می شود آشپزخانه شما وسیع تر به نظر برسد
 

آشپزخانه قلب هر خانه و یکی از مهمترین بخش های هر منزل است که بیش از سایر قسمت ها مورد استفاده قرار می گیرد و تمام افراد خانواده در آن رفت و آمد دارند؛ بویژه خانم ها.
دکوراتورها معتقدند آشپزخانه باید خیلی روشن باشد و بهره زیادی از نور طبیعی برده باشد. البته اگر آشپزخانه خیلی روشن باشد استفاده از رنگ های روشن برای دیوارها خیلی مناسب به نظر نمی رسد و ممکن است چشم را اذیت کند. 

رنگ آمیزی آشپزخانه
بهتر است رنگی که برای دیوارهای آشپزخانه انتخاب می کنید مکمل رنگ کابینت باشد. سعی کنید رنگ کاشی های کف و سقف را با یکدیگر هماهنگ کنید. می توانید برای انتخاب رنگ دیوارها از رنگ سقف و کف نیز الهام بگیرید. اگر کاشی ها طرح دار هستند می توانید از رنگی که در طرح کاشی ها وجود دارد برای دیوارها استفاده کنید. 

اگر می خواهید آشپزخانه شما پر طراوت و شاداب باشد از رنگ های جسور و بی پروا استفاده کنید. قرمز و سبز پر رنگ می تواند پیشنهادی متفاوت باشد. 

 



نکاتی درباره آشپزخانه اوپن 
آشپزخانه های اوپن به دلیل این که از پذیرایی یا اتاق نشیمن دید دارند باید خیلی مرتب چیده شوند و وسایل آشپزخانه های اپن در دکوراسیون پذیرایی هم تاثیر دارند. رنگ کابینت ها باید گونه ای باشد که لک ها را به سرعت نشان ندهد. کف آشپزخانه هم باید از جنسی باشد که به آسانی تمیز شود.
نور پردازی خوب و هود مناسبی که بتواند به خوبی هوای آشپزخانه را تهویه کند ضروری است. به دلیل پیدا بودن آشپزخانه از داخل پذیرایی، سعی کنید وسایل برقی اضافی و قابلمه ها رو جلوی دید نگذارید. 

در این مدل معماری، بهتر است رنگ کاشی و کابینت باید با سالن پذیرایی هارمونی ایجاد کند. می توانید برای پنجره آشپزخانه از پرده های حصیری یا کاغذی متحرک روی اپن استفاده کنید تا در صورت تمایل مانع از دیده شدن داخل آشپزخانه شوید. برای پرده و کابینت نیز انتخاب رنگ های روشن مانع از تمرکز نگاه میهمانان می شود. 

برای آشپزخانه اوپن بهتر است از نورهای مهتابی زیر کابینت برای روشن شدن میز کار استفاده شود. نصب یک لوستر نیز برای روشنی کل فضا مفید است. لامپ های هالوژن نیز به زیبایی آشپزخانه می افزاید اما مصرف آن را باید مد نظر داشت. 

 



اگر پذیرایی شما با موکت پوشیده شد، آشپزخانه شما می تواند سرامیک باشد. اما اگر کف پوش تمام خانه سرامیک یا پارکت است، می توانید آشپزخانه را هم با همان کف پوش بپوشانید. 
اگر از میز ناهار خوری استفاده نمی کنید یا جایی برای میز ناهار خوری وجود ندارد و مجبور هستید از میز اوپن آشپزخانه برای وعده های غذایی استفاده می کنید، میز بهتر است پهن باشد تا افراد خانواده به راحتی بتوانند پشت این میز غذایشان را میل کنند و جایی برای ظرف های متعدد باشد. 
مطمئن باشید هماهنگی رنگها باعث زیبایی بیشتر می شود. البته شما هر رنگی را بیشتر دوست دارید می توانید برای آشپزخانه استفاده کنید اما به یاد داشته باشید اینجا فقط آشپزخانه است. 

چگونه آشپزخانه مرتب و شیک داشته باشیم؟
برای داشتن آشپزخانه ای زیبا لازم است اصولی را رعایت کنید. مرتب بودن آشپزخانه خیلی مهم و ضروری است.

در آشپزخانه 4 قطب اصلی وجود داشته دارد.  یک قطب مخصوص انجام کارهای خشک مثل خرد کردن مواد غذایی و استفاده از وسایل برقی، یک قطب برای انجام کارهای خیس مثل شستن ظروف، یک قطب مخصوص آشپزی و یک قطب مخصوص انبار کردن که محل قرار دادن یخچال و کمدهای دیواری است. در این صورت کارها سریع تر انجام خواهد شد.

برای مرتب کردن این بخش مهم خانه، همه چیز به فضای آشپزخانه و وسعت آن بستگی دارد. در یک آشپزخانه مستطیل شکل که عرض آن بیش از دو متر نیست، باید تنها از یکی از دیوارها برای نصب کمد و طبقات استفاده کرد و گاز در بهترین جای ممکن قرار داده شود. 

در آشپزخانه های مربع شکل یا ال شکل چیدن وسایل راحت تر است و حتی می توان از یک میز صبحانه نیز استفاده کرد اما این میز و صندلی هایش باید با ظرافت و با توجه به فضا انتخاب شوند تا جاگیر نشوند. وسایل زاویه دار نخرید. میزهای گرد و تاشو بهتر از میزهای زاویه دارند. 

 



کمدهای شیشه که حکم بوفه را دارند برای جاسازی ظروف خوب نیستند. در کمدهایی که شیشه ای نیستند راحت و بهتر می توان ظروف را در آن جاسازی کرد. زیاد بودن کشوها نیز امتیازی برای آشپزخانه محسوب می شود و به مرتب بودن آن کمک می کند.  

منابع نوری کوچک تر در مکان های مهم کاری در آشپزخانه بسیار ضروری است. تعداد پریزهای برق نیز در آشپزخانه باید حداقل سه تا جهار عدد باشد، به طوری که فرد مجبور نباشد مدام برای استفاده از یک وسیله برقی وسیله برقی دیگری را از برق بکشد.

کابینت ها و سینک
یک آشپزخانه خوب کابینت های بلند و زیاد باید داشته باشد. وسایلی را که بیشتر استفاده می شوند را می توانید در طبقاتی که دسترسی به آنها راحت تر است بگذارید و آن وسایلی که کمتر استفاده می شود را بالاتر بگذارید. 

سینک ها مدل ها و اندازه های متفاوتی دارند. که بهترین آنها دوقلو و گود است. زیرا برای شستن میوه و سبزیجات و ظروف خیلی راحت تر هستند. 

هنگام خرید سینک ضمن توجه به رنگ و مدل آن، چیزی که بیش از هر چیز باید به آن توجه کنید انتخاب سینکی است که نیاز شما را کاملا تامین کند. مثلا اگر از ماشین‌ظرفشویی استفاده می‌کنید می‌توانید سینک تک لگنه را انتخاب کنید و اگر شستشوی ظروف با دست را ترجیح می‌دهید، به دنبال سینک‌های دو و سه لگنه باشید.

با داشتن برخی از آنها دیگر نیازی به استفاده مجزا از آب‌چکان یا سبد ظرفشویی برای قرار دادن ظرف‌ها نیست. بعضی دیگر طوری طراحی شده‌اند که روی سینک با یک دگمه و با درپوشی از جنس سینک بسته شده و امکان استفاده از فضای بیش‌تر فراهم می‌شود.

 



سینک را با توجه به فرم و اندازه سرویس بهداشتی، رنگ، جنس و مدل سایر وسایل انتخاب کنید. سفید یا رنگی، سرامیک یا شیشه‌ای، ساده یا طرح‌دار، گرد یا مدل‌دار، شیب‌دار، موج‌دار، مشبک و غیره همه به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد. 

از کابینت هایی با درهای آینه ای در آشپزخانه استفاده کنید زیرا این کار سبب می شود آشپزخانه شما وسیع تر به نظر برسد هم چنین می توانید به جای این کار برای تعدادی از کابینت ها از درهای شیشه ای استفاده کنید و برای داخل آن ها از ظروف کریستال و شیشه ای استفاده کنید تا درخشش آن ها سبب روشن تر شدن فضای آشپزخانه شود. 

 



آخر اینکه از وسایلی که قابلیت نصب و آویختن به دیوار دارند از قبیل سرویس کفگیر ملاقه، جاروشارژی و ... بیشتر استفاده کنید تا فضای کشوها و روی کابینت ها بیهوده هدر نرود و صرف وسایل دیگری شود.


اصول دکوارسیون لابی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اصول دکوارسیون لابی

اصول
دکوارسیون لابی
به طور کل باید به این مسئله توجه داشته باشیم که یکی از خصوصیاتی که لوازم دکوراسیونی در لابی باید داشته باشد این است که محکم و مقاوم باشد.
 

امروزه در فضاهای عمومی مجتمع‌ها، آپارتمان‌ها و برج‌های مسکونی به جهت وسعت و همچنین تعداد ساکنان، فضایی به عنوان لابی در نظر گرفته می‌شود.
از آنجا که خصوصیات فضاهای عمومی ساختمان تا حدودی، نمادی از موقعیت و خصوصیات افراد ساکن است در میان قوانین بندهایی نیز به شرایط ظاهری فضا و دکوراسیون محیط‌های عمومی و مشترک و در واقع فضاسازی آن‌ها اختصاص می‌یابد.
 
وقتی وارد یک ساختمان می‌شویم، اولین چیزی که می‌بینیم لابی است که نقطه مشترک اغلب مجتمع‌ها و برج‌هاست. امروزه برای آپارتمان‌های پر واحد نیز لابی در نظر گرفته می‌شود. این مکان‌ها معمولا در طبقه همکف ساختمان واقع شده و فضایی از ساختمان است که هنگام ورود به آپارتمان از آنجا عبور کرد.
 
در کل لابی به دوقسمت تقسیم می‌شود :

نگهبانی
از آنجا که تعداد ساکنین در مجتمع‌ها و برج‌ها زیاد است و رفت‌ و آمدهای زیادی در آنجا صورت می‌گیرد، به خاطر چنین مسائلی و حفظ امنیت ساکنین، به صورت شبانه‌روزی نگهبان استخدام می‌کنند که در قسمت نگهبانی لابی مستقر می‌شود و عبور و مرور افراد را کنترل می‌کند. این قسمت از لابی شامل یک پیشخوان و یا میز و صندلی و همچنین امکانات مخابراتی برای برقراری ارتباط با تک‌تک افراد و واحدهای ساختمان است. 
 
نشیمن 
قسمت نشیمن، محیطی از لابی است که با قرار دادن ترکیبی از مبل یا صندلی و میز، شبیه اتاق‌ نشیمن، به نشستن افراد اختصاص می‌یابد. در واقع طبق مقررات برج‌ها و مجتمع‌ها، شخصی که به عنوان مهمان وارد می‌شود باید پس از ذکر نام خود و نام ساکن به نگهبان، مدت زمان کوتاهی را در لابی منتظر بماند تا پس از اجازه دادن فرد ساکن، وارد واحد مورد نظر شود و چه بسا که ملاقات‌های کوتاه افراد غریبه با ساکنین نیز در لابی‌ها انجام شود.
 
طبیعتا نیاز به وجود لوازم دکوری برای انجام کارهایی که ذکر شد و همچنین بهره‌مندی مطلوب از فضا، شرایط ساختاری اصولی و ظاهری مطلوب ضروری است. در صورتی که تمام این موارد با اصول دکوراسیون و اساسی انجام شود، هم از لحاظ اقتصادی برای ساکنین به صرفه خواهد بود و هم فضا زیبا و دلپذیرتر خواهد بود.
 
یکی از مسایلی که در لابی باید به آن توجه زیادی شود، کف است. چون لابی محل عبور و مرور همه افراد ساکن و مراجعه‌کننده‌ هاست، محکم بودن کف از جمله ضروریات یک پوشش است. درمیان همه کفپوش‌ها، سنگ بهترین انتخاب است. چون هم در مقابل ضربه‌هایی که از اسباب‌کشی و حمل بار ایجاد می‌شود، صدمه نمی‌بیند و هم به راحتی تمیز می‌شود.
نکته قابل توجه این که در فضاهایی که
وسعت آن‌ها زیاد است از سنگ سیاه استفاده نکنیم چون اثر کفش افراد و غبارهای موجود در هوا همیشه لکه‌هایی را روی سطح سنگ ایجاد می‌کند و ظاهری کثیف پدید می‌آورد و دیگر این که از کفپوش‌هایی مثل فرش‌های ماشینی، گلیم و گبه و مانند این‌ها استفاده نکنیم چون دائم در حال لیز خوردن و جابجا شدن می‌باشد ولی وجود پادری برای تمیز کردن کف کفش‌ها قبل از ورود به لابی و یا در مقابل در ورودی مجتمع ضروری است.
 
بعد از کف باید سراغ دیوارها برویم. برای پوشش دیوارها،‌ باید ابتدا به وسعت فضای لابی توجه کنیم. اگر وسعت فضای ما زیاد بود و در هنگام حمل و نقل اثاثیه و بار احتمال برخورد با دیوار وجود نداشته باشد، می‌توانیم دیوارها را با رنگ روغنی یا کاغذ‌ دیواری‌های مختلف، تنوعی زیبا را در محیط ایجاد کنیم. با این تنوع علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری، وسعت و نور محیط را نیز می‌توان افزایش داد. ولی اگر لابی به اندازه‌ای کوچک باشد که فضای کافی برای مانور اثاثیه و بار وجود نداشته باشد، بهتر است دیوارهای محیط را نیز با سنگ بپوشانیم و حتی وسایل دکوری را نیز به یک میز و صندلی محدود کنیم.
 
لابی هم مثل هر فضای دیگر، با وجود یک نورپردازی خوب، صرف‌نظر از موضوع روشنایی، جلوه زیبا و متفاوتی پیدا می‌کند، برای نورپردازی این محیط‌ها با توجه به کاربردهای مختلفی که دارند، به دو نوع نورپردازی نیاز است، یکی نورپردازی وظیفه‌ای فضای نشیمن و پیشخوان و دیگری نورپردازی دکوراسیونی.
برای نورپردازی فضای نشیمن می‌توانیم از لوسترهای آویزی یا سقفی، هالوژن‌های توکار، لوسترها و چراغ‌های دیوارکوب، آباژور و یا انواع چراغ‌های رومیز و یا پایه بلند ایستاده، استفاده کرد و در شرایطی که دیوارکوب‌ها و یا لوازم تزئینی دیگر در محیط وجود داشته باشد، نورپردازی آن‌ها، جلوه‌ای متفاوت را به وجود می‌آورد، نکته قابل توجه این است که اگر فضای لابی، راهروها و یا مکان‌های موجود تا آسانسور و پله، به هنگام روز از نور کافی برخوردار باشد، می‌توانیم از گیاهان طبیعی استفاده کنیم تا روحی تازه به محیط ببخشیم در غیر این‌صورت باید از گلها و گیاهان مصنوعی استفاده کنیم.
 
همان‌طور که گفتیم لابی دارای دو قسمت اصلی است که هر کدام از آن‌ها لوازم دکوراسیونی خاص خود را نیاز دارد. البته نوع لوازم دکوراسیونی انتخابی، رابطه مستقیم با وسعت، پلان و موقعیت فضا و همچنین کاربرد آن دارد. در بعضی از لابی‌ها محیط نشیمن برای قرار دادن نیم ست مبلمان، یعنی یک کاناپه و دو مبل تکی و یک میز جلوی مبل و یا ترکیب دو کاناپه دو نفره مناسب است ولی در بعضی جاهای دیگر به دلیل کمبود جا، ‌امکان جا دادن یک کاناپه و یک میز و یا حتی میز صندلی و یا مبل کوچک وجود دارد.
 
به طور کل باید به این مسئله توجه داشته باشیم که یکی از خصوصیاتی که لوازم دکوراسیونی در لابی باید داشته باشد این است که محکم و مقاوم باشد. چون این لوازم دکوراسیونی نسبت به لوازم و وسایل کاربردی در منزل، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و افراد با فرهنگ‌ها و گروه‌های سنی مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند، به همین دلیل احتمال صدمه دیدن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و تعویض هر چند وقت یک بار وسایل با توجه به ایجاد بار مالی برای ساکنین میسر نیست.
امروزه با توجه به رایج شدن مبلمان فلزی، ترکیب فلز، پارچه و یا حتی ترکیبی از چوب فلز و پارچه برای این محیط‌ها، مناسب است. چون فلز در هیچ شرایطی مورد صدمه ساختاری قرار نمی‌گیرد و تنها با یک پوشش جدید مثل رنگ، نمایی تازه و متفاوت پیدا می‌کند. در نتیجه هم نمای ظاهری آن به راحتی تغییر می‌کند و هم هزینه کمی را پرداخت کرده و مستحکم است.
به طور کلی انتخاب این لوازم پس از در نظر گرفتن مقاومت سلیقه‌ای است. باید سعی کنیم پارچه‌هایی که برای استفاده از این لوازم به کار می‌بریم قابل شستشو باشند. چون به دلیل استفاده زیاد زود کثیف می‌شوند نباید از پارچه‌های روشن استفاده کنیم. در ضمن موضوع قابل شستشو بودن و دوام پارچه در هنگام انتخاب پرده برای پنجره‌های لابی نیز ضروری است و نباید فراموش شود.


ورودی منزل تان را روحی دیگر ببخشید
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

ورودی منزل تان را روحی دیگر ببخشید

ورودی منزل
تان را روحی دیگر ببخشید
یك راهكار آسان دیگر برای زیباتر شدن ورودی منزل استفاده از پولیش های فوری درب منزل می باشد . برای درج شماره پلاك از شماره های فلزی سمباده خورده كه بسیار شیك می باشند و استفاده از آنها بسیار آسان است استفاده كنید .
 
 

یك ورودی به روز شده و جدید به عنوان اولین جایی كه دیده می شود  موجب شكل گیری برداشتی مطبوع و دلپذیر در ذهن افراد می گردد. با استفاده از تزیینات شیك  و رنگ آمیزی روشن و ملایم با مجموعه ای از ویژگیها در كنار هم خانه تان را سفارشی درست كنید .  
 
جاذبه های كلاسیك 
با بكارگیری سبكهای مختلف، جاذبه بصری نمای خانه تان را اصلاح كنید .
درب قهوه ای رنگ از جنس چوب ماهون با طراحی متناسب بسیار زیبا و ماندگار است و شیشه های عایق به كار برده شده مطابق با استاندارد های لازم برای مصرف بهینه انرژی می باشد .با استفاده از برچسب های موجود در بازار شماره پلاك تان را بر روی درب بچسبانید ( این شماره ها در 3 رنگ  به بازار عرضه شده است .

 


ایجاد فضای سبز در ورودی منزل 
با كاشت درخت و درختچه های همیشه سبز در گلدان و قرار دادن آنها در ورودی منزلتان،  فضای سبز كوچك و با طراوتی ایجاد كنید .كمی خلاقیت خرج كرده و با انتخاب درختچه های گوناگون  جلوه های بصری زیبایی ایجاد كنید . برای هر چه زیباتر شدن فضا قبل از آغاز زمستان  تعدادی از این درختچه ها را در حیاط خانه تان هم بكارید .  

 


 
طروات بخشیدن به ورودی كلاسیك 
با كمی خلاقیت كاری كنید كه ورودی منزلتان جلوه خیره كننده و منحصر به فردی پیدا كند .  یك راهكار ساده برای ایجاد چنین جلوه ای ، استفاده از یك قوطی رنگ برای تغییر رنگ درب منزل می باشد . به جای استفاده از رنگهای معمول كه همگان استفاده می كنند از رنگهای گرم و شاد مثل نارنجی استفاده كرده و جلوه ای پر طنین و مملو از شور و هیجان خلق كنید . 


 


لوازم تزیینی سفارشی 
از پا دری های سنتی صرف نظر كنید و به جایش از یك قالیچه گرد رنگارنگ كه مناسب فضای باز باشد استفاده كنید . به منظور تكمیل این پالت رنگ از گلدانهای pvc كه هم سبك هستند و هم می توان رنگشان كرد و نگهداریشان دردسر خاصی ایجاد نمی كند استفاده نمایید . 

 


سبكهای رنگ كاری و پولیش كاری 
یك درب فایبر گلاس با روكش طرح چوب ( که قابل رنگ آمیزی می باشد )، و یک فریم با روكش آلومینیوم نیاز به نگهداری خاصی ندارد . بر روی شماره پلاك خانه یك رنگ مسی بزنید تا از دور هم قابل مشاهده باشد . در صورتی كه ورودی منزلتان طرح خاصی ندارد با استفاده از یك داربست آهنی آماده، یك طرح كوچك فوری بسازید . 

 


تزیین متوازن دو طرف
استفاده از میز تنها مختص حیاط پشتی نیست . این میز برای چیدن گلدانها و یا قرار دادن كیف به هنگام چك كردن صندوق پست مورد استفاده قرار می گیرد . استفاده از ست های جفت  و قرار دادن آنها در دو طرف در بسیار خوب است اما برای ایجاد كنتراست و توازن می توان از ست هایی با ارتفاع و وزن متفاوت بهره جست . برای توضیح بیشتر همان طور كه در عكس زیر می بینید وزن و ارتفاع گلدان و میز قرار داده شده در دو طرف در كنتراست زیبایی ایجاد كرده است . 

 


جلوه گلخانه ای 
برای ایجاد جلوه های بصری در ورودی منزل الهام گرفتن از طبیعت بسیار انرژی بخش است . رنگ سبز درب و گلدانهای مجسمه مانند در ورودی منزل تان تداعی گر طبیعت و طراوت آن می باشد. 

 


ایجاد سبكی متفاوت اما آسان 
یك راهكار آسان دیگر برای زیباتر شدن ورودی منزل استفاده از پولیش فوری پلاک های درب منزل می باشد . برای درج شماره پلاك از شماره های فلزی سمباده خورده كه بسیار شیك می باشند و استفاده از آنها بسیار آسان است استفاده كنید . 

 


كنتراست
خیره كننده  
در طراحی این ورودی ، رنگ آبی درب ، چهارچوب مشكی براق با رنگ سفید شماره های مورد استفاده برای درج پلاك و مشعل های طلایی به رنگ خورشید، شور و هیجان بسیار خاصی به این طرح سنتی بخشیده است . 

 
 

ایجاد توازن 
ترکیب رنگی گل های فصلی و گلدانهایی به رنگهای روشن در این ورودی توازن خاصی ایجاد كرده است .   

 


خلوتگاهی جنگلی 
 در چوبی با رنگ مات که تداعی كننده حال و هوای روستایی بوده جلوه ای كلاسیك را به این ورودی بخشیده است . و همچنین پادری پهن شده در جلوی در كه شبیه سنگهای نرم رودخانه ای می باشد جلوه روستایی و جنگلی این ورودی را بیشتر کرده است.

 


تزیین ورودی بر مبنای  بر شخصیت 
در صورتی كه خانه تان بر مبنای سبك خاصی ساخته شده و با دیدنش، آن سبك خاص در ذهن تداعی می شود با خلق یك ورودی منحصر به فرد  بی درنگ بر جذابیتهای بصری خانه تان می افزایید . بدین منظور استفاده از  یراقهای آماده برای تزیین ورودی روشی است كه هر كسی توانایی پرداخت هزینه های آن را دارد .



اصول استفاده از شمع های رنگی در دکوراسیون
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اصول استفاده از شمع های رنگی در دکوراسیون

اصول استفاده از شمع های رنگی در دکوراسیون
از آن‌جا که شمع‌ها انرژی مثبت و حس تازه‌ای به محیط می‌دهند، در خانه آن رنگ شمع را انتخاب کنید که حس مورد نظر شما را ایجاد کند.
 
 

شاید تا به حال هنگام خرید یک شمع به تاثیر رنگ آن کم‌تر توجه کرده‌اید. اما واقعیت این است که تاثیر رنگ‌ها از نظر
روانشناسی در انتخاب شمع هم بی‌تاثیر نیست.
امروزه شمع‌ها در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف موجود بوده  و می‌توان از خاصیت رنگ‌ درمانی آن‌ها استفاده کرد. 
شمع‌ها قدمت مذهبی طولانی‌ای دارند. در اماکن مقدس از آن‌ها بسیار استفاده می‌شود. سوگواران معمولا شمع روشنی را به بستگان متوفی خود اختصاص می‌دهند و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌دارند.
تاثیر گرم و سرد حاصل از رنگ‌های متنوع، حس مختلفی در محیط و رسیدن به آن‌چه در نظر دارید، ایجاد می‌کند. 

از آن‌جا که شمع‌ها
انرژی مثبت و حس تازه‌ای به محیط می‌دهند، در خانه آن رنگ شمع را انتخاب کنید که حس مورد نظر شما را ایجاد کند. در مراسم مختلف با توجه به تنوع شمع‌ها، نوعی را بخرید که با مراسم شما و هدفی که در ذهن دارید، هماهنگ بوده و ترجیحا معطر باشد.
 
در فصل‌ها، محیط‌ها و مراسم مختلف از شمع مناسب استفاده کنید. اگر از شمع به عنوان یک وسیله خاموش دکوری استفاده می‌نمایید، سعی کنید متناسب با دکوراسیون خانه شما باشد. 
 
در مورد رنگ شمع‌ها همین بس که :
 
1 - قرمز
رنگ گرم و مناسب اتاق‌خواب است. این رنگ محرک بوده، فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد.
 
2 - نارنجی
 رنگیست که شادی و شور و شوق را به دنبال دارد.
 
3 - دارچینی
رنگ ثابت و باپشتوانه‌ ایست که در یک اتاق هماهنگی ایجاد می‌کند.
 
4 - زرد
 از نظر ذهنی منجر به مکالمات جالب شده و به افزایش تمرکز کمک می‌کند.
 
5 - سبز
 رنگ هماهنگ است که به تعادل و آرام کردن احساسات کمک کرده، امنیت و حمایت را به دنبال دارد.
 
6 - آبی
 رنگ سرد و ملایمی است که احساس آرامش را به خصوص در اتاق‌خواب ایجاد می‌کند. 
 
7 - بنفش
 رنگ تسکین‌دهنده و از نظر روان‌شناسی در اتاق‌های مدیتیشن و خواب استفاده می‌شود.
 
8 - سفید
 رنگ خلوص، حمایت و آرامش است.
 
9 - طلایی
 رنگ فراوانی و ادراک است.
 
10 - نقره‌ای
رنگ ماه و تعادل است که به تغییر کمک کرده، تشویق به یادگیری می‌کند.





برای روز پدر خودتان کارت تبریک های غیرمنتظره بسازید !! برای روز پدر خودتان کارت تبریک های غیرمنتظره
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

برای روز پدر خودتان کارت تبریک های غیرمنتظره بسازید !!

برای روز پدر خودتان کارت تبریک های غیرمنتظره بسازید
!!
تنها بوسیدن پدرتان کافی نیست ، شما می توانید با درست کردن یک کارت تبریک دست ساز پدرتان را غافل گیر کنید و ...

 
 کارت تبریک پیراهن و کراوات
یک پیراهن و کراوات، یک هدیه معمول برای روز پدر است. اما اگر آنها را با کاغذ رنگی درست کنید، یک کار نو انجام داده اید. از یک کاغذ زینتی به ابعاد 5/8 در 14 اینچ استفاده کنید.
 
 
 
 
 
 
1- کاغذ را روی میز بگذارید. از وسط به صورت عمودی تا بزنید، و سپس تا را باز کنید. لبه چپ را روی تای وسط قرار داده و تا بزنید. همین کار را برای لبه راست هم انجام بدهید. حالا این تا ها را باز کنید.
 

2- گوشه بالا در سمت چپ را مطابق شکل تا کنید تا یک مثلث ایجاد شود. برای گوشه راست هم این کار را تکرار کنید.  با کمک انگشتان اشاره و شست، گوشه خارجی هریک از این مثلث ها بگیرید و آنها را روی هم گذاشته، تا بزنید.
 

3- در حالی که گوشه مثلث ها روی هم قرار دارند، لبه بالایی را به پایین تا کنید.

4- کاغذ را بچرخانید و به اندازه 4/3 اینچ از بالا تا کنید.

5- گوشه های راست و چپ بال را در خط وسط به رسانده و تا بزنید.

6- لبه پایینی را تا زیر یقه بالا آورده و محکم تا بزنید. برای کراوات یک قطعه کاغذ 8 در 2/1 اینچ ببرید. یک گره در آن بزنید ( گره کراوات). آن را به پیراهن بچسبانید.
 
 
 
 
 
کارت تبریک کت و دستمال جیبی
شکل دیگری که برای یک کارت تبریک روز پدر بسیار جالب و جذاب است ، یک کت با یک دستمال در جیبش می باشد.
1-  الگو را پرینت کرده و ببرید. آن را روی کاغذ رنگی دلخواهتان بچسبانید. برای جیب، یک شکاف به عرض 8/1 اینچ در آن ایجاد کنید. دور الگو را ببرید.  جای مشخص شده را تا زده و با استفاده از یک خط کش، در امتداد خط چین علامت گذاری کنید؛ حالا الگو را جدا کنید. کار را پشت و رو کنید.
 
 
 
2- برگردان یقه را به پایین تا بزنید و با چسب دو طرفه آن را محکم کنید. در امتداد و روی برگردان یقه و روی جیب با قلم ، کوک بکشید. به بالا تا بزنید. لبه ها را چسب دوطرفه بزنید.
 

 
3- دوباره کارت را سر و ته کنید، و روی یک قطعه کاغذ سفید بچسبانید.
 

 
 
 
کارت تبریک سرآستین و دکمه سردست
 
 
یک کارت را به صورت سرآستین دربیاورید، سپس از دکمه های زینتی بر روی آن استفاده کنید.
یک مربع به ابعاد 25/3 در 9 اینچ از کاغذ ببرید. دو گوشه آن را گرد کنید. بر روی یک طرف آن یک جمله قشنگ بنویسید یا مهر بزنید. کاغذ را به ملایمت از وسط خم کنید. چهار برش برای دکمه ها ایجاد کنید. دور دکمه ها می توانید سیم بپیچید.